brand logo

دستگاه جوجه کشی 210 تایی

DQ50-SH
3.00 (1)
شناسه محصول: dq-incubator-210
  • جنس بدنه:گالوانیزه‌ی گرم دارای پوشش رنگ کوره‌ای
  • کنترلر:DQIG
  • سنسور اصلی:سنسور NTC
  • نوع چرخش تخم‌ها:اتوماتیک و دو حالته
  • سیستم گرمایی:المنت اسپانیایی ۳۰۰ وات
  • سیستم تامین رطوبت:بخارساز سرد التراسونیک یا بخارساز دیسکی تک‌محور
  • سیستم تهویه:فن تهویه تابلویی و بلبرینگی
  • لوازم همراه:یک‌سری کامل شانه‌ی ستری، یک‌سری کامل سبد هچری، بخارساز (در صورت خرید) و دفترچه‌ی راهنما
  • ظرفیت جوجه‌کشی:۲۱۰ عدد تخم مرغ، ۴۸۰ عدد تخم بلدرچین، ۳۲۰ عدد تخم کبک، ۱۲۵ عدد تخم بوقلمون، ۷۵ عدد تخم غاز، ۲۱۰ عدد تخم اردک
ارسال ۳ تا ۷ روز کاری
۱ سال گارانتی و ۵ سال خدمات پس از فروش
آماده ارسال
بازگشت
آماده ارسال
این محصول موجود و آماده ارسال می باشد.

10,700,000 تومان

بازخورد درباره این کالا
محصولات مرتبط
دستگاه جوجه کشی 210 تایی
دستگاه جوجه کشی 210 تایی
۱ سال گارانتی و ۵ سال خدمات پس از فروش
موجود

10,700,000 تومان

نقد و بررسی تخصصی دستگاه جوجه کشی 210 تایی

دستگاه جوجه کشی 210 تایی خانگی مدل DQ50-SH‌ شرکت بلدرچین دماوند، قابلیت جوجه کشی از تمامی پرندگان اهلی و زینتی را دارد. این دستگاه دارای سیستم کنترل DQIG با فناوری DRY & WET است. دستگاه جوجه کشی 210 تایی دارای سنسورهای دقیق و حساس NTC بوده و راندمان بالایی در جوجه‌کشی است. این مدل در خانه، آزمایشگاه، مدارس و … قابل استفاده است. دستگاه دارای ۱ سال گارانتی واقعی و ۵ سال خدمات پس از فروش کارخانه‌ی بلدرچین دماوند است.

  • ارزش خرید نسبت‌به قیمت:
  • عملکرد و راندمان:
  • گارانتی و خدمات پس از فروش:
  • کیفیت ساخت:
  • کیفیت بدنه:

دستگاه جوجه کشی 210 تایی خانگی با نام تجاری DQ50-SH قابلیت جوجه کشی از تمامی پرندگان را دارد. این دستگاه جوجه کشی دارای سیستم کنترل DQIG با فناوری DRY & WET است. این دستگاه ماشین جوجه کشی دارای سنسورهای دقیق و حساس NTC بوده و دارای راندمان بالایی در جوجه کشی است. این مدل در خانه، آزمایشگاه، مدارس و … قابل استفاده است. دستگاه دارای ۱ سال گارانتی واقعی و 5 سال خدمات پس از فروش کارخانه‌ی بلدرچین دماوند است.

موارد استفاده از دستگاه جوجه کشی 210 تایی

دستگاه جوجه کشی مدل DQ50-SH قابلیت استفاده در تمامی مکان‌ها و جوجه کشی از تمامی پرندگان را دارد. این دستگاه مورد علاقه‌ی کسانی است که دارای پرنده‌های زینتی بوده و یا دارای پرنده‌هایی هستند که تخم نطفه‌دار کمتری دارند، مثل انواع مرغ تزیینی، قرقاول، غاز، اردک، بوقلمون و اکثر پرنده‌هایی از این دست. البته این مدل در دانشگاه‌ها برای امور تحقیقی و در روستاها جهت کسب‌وکار هم استفاده می‌شود. این دستگاه برای همه‌ی افرادی که علاقه به جوجه‌کشی دارند، پیشنهاد می‌شود.

بررسی تخصصی دستگاه جوجه کشی 210 تایی

دستگاه جوجه کشی 210 تایی بلدرچین دماوند به‌لحاظ قطعات بکار رفته جزء بهترین‌های بازار است؛ برای درک این موضوع می‌بایست تک‌تک اجزا به کار رفته در این ماشین جوجه کشی را بررسی کرد.

ظرفیت جوجه کشی دستگاه DQ50-SH

ظرفیت این مدل از دستگاه جوجه کشی خانگی در صورتیکه از شانه‌های ستری مخصوص هر پرنده استفاده کنید، به شرح زیر است:

  • ظرفیت جوجه‌کشی از مرغ: ۲۱۰ عدد تخم‌نطفه‌دار مرغ
  • ظرفیت جوجه‌کشی از بلدرچین: ۴۸۰ عدد تخم‌نطفه‌دار بلدرچین
  • ظرفیت جوجه‌کشی از کبک: ۳۲۰ عدد تخم‌نطفه‌دار کبک
  • ظرفیت جوجه‌کشی از قرقاول: ۳۲۰ عدد تخم‌نطفه‌دار قرقاول
  • ظرفیت جوجه‌کشی بوقلمون: ۱۲۵ عدد تخم‌نطفه‌دار بوقلمون
  • ظرفیت جوجه‌کشی از غاز: ۷۵ عدد تخم‌نطفه‌دار غاز
  • ظرفیت جوجه‌کشی از اردک: ۲۱۰ عدد تخم‌نطفه‌دار اردک

چنانچه از شانه‌ی تیغه‌دار همه‌کاره استفاده نمائید، ظرفیت دستگاه متناسب با حجم و سایز تخم پرنده تغییر می‌کند.

نکته: با استفاده از دستگاه جوجه کشی 210 تایی بلدرچین دماوند می‌توانید همزمان و یا جدا تخم‌های نطفه‌دار را هچ کنید. بدین صورت، اگر به اندازه‌ی ظرفیت دستگاه، تخم داشتید می‌توانید کل دستگاه را پر کرده و زمان هچ، کل تخم‌ها را داخل سبد گذاشته و هچ کنید که اصطلاحا به این حالت ستر و هچر غیر همزمان می‌گویند. اگر به اندازه‌ی کل دستگاه تخم نداشته باشید می‌توانید به اندازه‌ی دلخواه تخم نطفه‌دار داخل دستگاه گذاشته و زمان هچ، از کف دستگاه به‌عنوان هچر استفاده کنید.

البته در این مدل اگر از رطوبت‌ساز دیسکی استفاده می‌کنید، می‌توانید از شرکت درخواست کنید تا یک طبقه را بعنوان هچر برای شما ثابت کند و شما بدون اینکه از دستگاه دیگر بعنوان هچر استفاده کنید، از یک طبقه‌ی آن به‌عنوان هچر استفاده کنید که اصطلاحا به این حالت ستر و هچر همزمان می‌گویند.

ظرفیت اعلام شده توسط شرکت بلدرچین دماوند همان ظرفیت ستر است ولی برخی تولیدکنندگان داخلی ظرفیت هچر را هم جزء ظرفیت دستگاه محاسبه می‌کنند و بابت آن هزینه‌ی بیشتری از مشتری دریافت می‌کنند.

بدنه دستگاه جوجه کشی 210 تایی

بدنه این دستگاه فلزی و از جنس گالوانیزه‌ی گرم دارای پوشش رنگ کوره‌ای است؛ که رنگِ بیرونی آن آبی و رنگ درونی آن سفید است. امروزه بدنه‌ی دستگاه‌های جوجه‌کشی را از جنس‌های مختلف از قبیل PVC، چوب، پلاستیک و غیره می‌سازند که هر کدام مزیت و معایب خود را دارد و نمی‌توان گفت کدام بهترین جسن برای ساخت بدنه‌ی دستگاه جوجه کشی است.

مزایای بدنه‌ی فلزی شامل استحکام بالا و طول عمر بالاتر دستگاه است. ضمنا ضدعفونی کردن دستگاه بهتر و سریع‌تر انجام می‌شود. به‌عنوان مثال در لوازم پزشکی و حساس هم می‌توانید این موضوع را مشاهده کنید که از ابزارآلات فلزی، بهتر و سریع‌تر ضدعفونی می‌شوند.

رنگ داخلی سفید دستگاه برای این است که کاربر خیلی سریع‌تر به کثیفی‌های داخل دستگاه پی ببرد و زودتر آن را پاکیزه کند. البته تولیدکنندگانی که صرفا برای زیبایی از ورق PVC با رنگ تیره استفاده می‌کنند چندان به این موضوع توجه ندارند.

استفاده از ورق گرم گالوانیزه در بدنه و طبقات (راک) باعث می‌شود بدنه و راک زنگ نزند، در حمل‌ونقل به علت استحکام بالا احتمال شکستگی بدنه کمتر شود، قطعات داخلی به‌راحتی با بدنه‌ی آهنی اتصال پیدا کند و تمیز کردن داخل و بیرون دستگاه به‌علت یکپارچه بودنِ ورقِ آن، راحت‌تر باشد. اما در دستگاه‌هایی با بدنه‌ی PVC در حمل‌ونقل احتمال شکستگی بدنه و جدا شدن قطعات وجود دارد و اگر از ورق گرم گالوانیزه برای طبقات استفاده نکنند، راک این ماشین‌های جوجه‌کشی دچار زنگ‌زدگی خواهد شد.

بدنه‌ی دستگاه جوجه کشی 210 تایی بلدرچین دماوند
بدنه‌ی دستگاه جوجه کشی 210 تایی بلدرچین دماوند

درب دستگاه جوجه کشی 210 تایی

در این مدل دستگاه از درب تمام شیشه‌ای با قاب آلومینیومی استفاده شده است. در این درب از نوار دو مگنتی و شیشه‌ی دو جداره استفاده شده که به همین دلیل دارای عایق حرارتی مناسب و راحتی هنگام استفاده از دستگاه است. علت استفاده از درب تمام شیشه‌ای این است که در زمان جوجه‌کشی کاربر به‌راحتی بتواند داخل دستگاه را ببیند و وضعیت تخم‌ها را کنترل کند و از باز و بسته شدن مکرر دربِ دستگاه، به‌خصوص در زمان هچ، جلوگیری شود.

سیستم کنترل دستگاه جوجه کشی 210 تایی

در دستگاه جوجه کشی مدل DQ50-SH از سیستم کنترل DQIG استفاده شده است. این سیستم کنترل، دارای طراحی صنعتی بوده و با قطعات اورجینال SMD در آزمایشگاه الکترونیک شرکت بلدرچین دماوند تولید شده است. سیستم کنترل مدل DQIG ویژه‌ی دستگاه جوجه کشی طراحی شده و دارای خروجی‌های مناسب جوجه‌کشی از قبیل کنترل دما، رطوبت، حرکت موتور و تهویه است. این سیستم کنترل قابلیت اتصال به GSM را داشته و بر اساس فناوری Dry & Wet کار می‌کند. شاید بتوان گفت تنها شرکتی که توانایی استفاده از این فناوری را دارد، شرکت بلدرچین دماوند است.

سیستم کنترلر DQIQ
سیستم کنترلر DQIQ دستگاه جوجه کشی 210 تایی بلدرچین دماوند

به‌علت مونتاژ حرفه‌ای و استفاده از قطعات درجه‌ی یک SMD این سیستم کنترل دارای خرابی پایینی است و در برابر نوسانات برق و بقیه‌ی شوک‌ها، مقاومت بالایی دارد.

سیستم کنترل دستگاه جوجه کشی 210 تایی دارای دو نمایشگر سگمنتی بوده و قابلیت کالیبراسیون دارد. البته بلدرچین دماوند در گذشته کنترلرهایی با انتخاب پرنده تولید کرد که به‌علت بالا بردن ریسک کار را در دوره‌ی جوجه‌کشی، تولیدشان را متوقف کرد. این ریسک هم‌اکنون برای شرکت‌هایی که سیستم کنترل سخنگو تولید می‌کنند، نیز وجود دارد.

سنسور دما و رطوبت

در سیستم کنترل شرکت بلدرچین دماوند به‌علت استفاده از فناوری Dry & Wet از سنسور دما و رطوبت NTC استفاده می‌شود. این نوع سنسورها بسیار دقیق بوده و قابلیت کالیبراسیون دارند. البته چون کالیبره‌ی سنسور دما و رطوبت در کارخانه‌ی بلدرچین دماوند انجام می‌شود، در طول دوره‌ی جوجه‌کشی نیاز به هیچگونه کالیبره‌ی مجددی نداشته و تغییر نخواهد کرد.

سنسور NTC
سنسور NTC دستگاه جوجه کشی 210 تایی

استفاده از این سنسورها دارای مزایای فراوانی است:

  1. بسیار دقیق هستند
  2. قابلیت کالیبره شدن دارند
  3. در بازار مدل اورجینال و اصلی آن موجود است
  4. از لحاظ قیمتی از سنسور دیجیتال ارزان‌تر هستند
  5. خرابی آن نسبت به سنسور دیجیتال پایین‌تر است

اما سنسورهای دیجیتال مثل سنسور SHT که در دستگاه‌های جوجه‌کشی استفاده می‌شود، با وجود مزایای متعددی کرد، معایبی نیز دارد که کمتر به آن‌ها اشاره می‌شود. اول آنکه مدل‌های غیر اصلی زیادی در بازار دارد که همین باعث می‌شود زودتر خراب شوند و دوم در دسترس هم نیستند و زمان بروز مشکل و خدمات پس از فروش، دچار مشکل خواهید شد.

سنسور SHT اورجینال سوئیسی
سنسور SHT اورجینال سوئیسی

البته برخی تولیدکنندگان در تبلیغات‌شان از سنسور SHT به‌عنوان «سنسور سوئیسی» نام می‌برند که به‌نظر می‌رسد به‌واسطه‌ی شرایط کشور و قیمت دلار، بیشتر به شوخی شبیه است! به‌همین دلیل با توجه به قیمت تمام‌شده‌ی دستگاه احتمالا از مدل غیر اورجینال (غیر اصلی) آن استفاده می‌شود.

تامین رطوبت دستگاه جوجه کشی 210 تایی

در دستگاه‌های جوجه‌کشی به دو شیوه می‌توان رطوبت مورد نیاز را تامین کرد. اول استفاده از بخارساز سرد التراسونیک و دوم استفاده از بخارساز دیسکی تک محور. در دستگاه جوجه کشی 210 تایی روش دوم به‌عنوان راهکار پیش‌فرض توسط بلدرچین دماوند به‌دلیل مزایای پر شمار آن استفاده شده است. مزیت بخار دیسکی این است که نحوه‌ی تولید آن تبخیری بوده و در نتیجه به تخم نطفه‌دار شوک دمایی وارد نمی‌شود و دوم آنکه تمام املاح آن در ظرف باقی مانده و روی تخم‌های پرندگان نمی‌نشیند و همین باعث می‌شود راندمان جوجه‌کشی بالا رود.

بخارساز دیسکی تک‌محور دستگاه جوجه کشی 210 تایی بلدرچین دماوند
بخارساز دیسکی تک‌محور دستگاه جوجه کشی 210 تایی بلدرچین دماوند

نحوه‌ی گردش هوا و فن دستگاه

در این دستگاه از فن بلوور یا همان فن حلزونی برای گردش هوای داخل کابین استفاده شده است. این فن، هوای داخل را به بهترین نحو به گردش در می‌آورد. به‌همین دلیل هوا همه جای دستگاه دارای یکنواختی یکسانی است. البته نحوه‌ی ورود هوای تازه و خروج هوای مرده در این دستگاه در اکسیژن‌رسانی بی تاثیر نیست. خروج هوای ناسالم از طرق فن تهویه انجام می‌شود.

تهویه هوشمند دستگاه جوجه کشی 210 تایی

در این دستگاه از فن ۸ دمنده جهت تهویه‌ی هوشمند استفاده می‌شود. البته تهویه در این دستگاه به دو صورت انجام می‌پذیرد:

  1. به‌صورت تنظیم بر اساس دما: بدین‌صورت که شما هر میزانی که دما را تنظیم کنید، می‌توانید سیستم تهویه را طوری تنظیم کنید که اگر دما از حدی که شما تعریف کرده‌اید بالاتر رفت، تهویه شروع به کار کند. مثلا اگر دما روی ۳۷/۵ تنظیم شود می‌توانید تهویه را روی ۳۸ تنظیم کنید که اگر دما از ۳۸ بالاتر رفت، فن تهویه شروع به کار کند.
  2. به‌صورت اتوماتیک: در این حالت به‌صورت برنامه‌ای و از پیش تنظیم شده است. البته این حالت قابل تنظیم مجدد هم دارد، یعنی علاوه بر حالت اول، به‌صورت خودکار، هر یک ساعت یکبار یا هر زمانیکه شما تمایل دارید، فن تهویه کار کند.

قابلیت اتصال به باتری در زمان‌های اضطراری

این دستگاه قابلیت اتصال به باتری را هم دارد. البته برای این کار به یک اینورتور (مبدل برق) ۱۲ ولت به ۲۲۰ با قدرت حداقل ۲ آمپر نیاز است که دستگاه شما را به باطری خودرو متصل کند. البته در جایی که پنل خورشیدی هم باشد می‌توانید از همین روش استفاده کنید.

قابلیت اتصال به جی‌اس‌ام (GSM)

شرکت بلدرچین دماوند بر اساس درخواست مشتری و توانایی فنی مهندسی خود خط تولید GSM اختصاصی را راه‌اندازی کرد. البته تفاوت GSM اختصاصی بلدرچین دماوند با بقیه‌ی دستگاه‌های GSM موجود در بازار داشتن App (اپلیکیشن) اختصاصی جوجه‌کشی است؛ که شما بر این اساس هر کجا باشید و به دستگاه خود دسترسی نداشته باشید، بدون نیاز به اینترنت و بر پایه‌ی SMS می‌توانید از طرق اپلیکیشن و GSM که به دستگاه متصل کرده‌اید، با دستگاه خود ارتباط بگیرید و از دستگاه خود گزارش‌گیری کرده و حتی می‌توانید از راه دور آن را کنترل کنید و تنظیمات مورد نظر را اعمال کنید.

در دستگاه جوجه‌کشی مدل DQ50 از سیستم کنترل DQIG استفاده شده که قابلیت اتصال به GSM را دارد. مشتریان می‌توانند دستگاه GSM را به‌صورت جدگانه تهیه کنند.

درصد جوجه‌درآوری (هچ) دستگاه

درصد جوجه‌درآوری در این دستگاه و یا هر دستگاه دیگری به عوامل مختلف بستگی دارد که شامل: ۱) کیفیت تخم نطفه‌دار ۲) تجربه‌ی کاربری که جوجه‌کشی می‌کند و ۳) محیطی که در آن دستگاه وجود دارد، وابسته است. هر چه این موارد کیفیت بالاتری داشته باشند، درصد جوجه‌درآوری بالاتری خواهید داشت.

لوازم همراه دستگاه DQ50

  1. یک‌سری کامل شانه‌ی ستری به دلخواه شما
  2. یک‌سری کامل سبد هچری
  3. بخارساز (در صورت خرید)
  4. دفترچه‌ی راهنما

در صورت نیاز و سفارش، شانه‌ی تیغه‌دار همه‌کاره و سبد هچری نیز قابل ارائه همراه دستگاه است.

گارانتی دستگاه جوجه کشی

این دستگاه دارای ۱ سال گارانتی واقعی و ۵ سال خدمات پس از فروش است. در دوره‌ی گارانتی یک‌ساله با توجه به مندرجات صفحه‌ی گارانتی، به شما گارانتی قطعات بی‌قید و شرط ارائه می‌شود و در طول ۵ سال بعد از آن شرکت خود را موظف به تامین قطعات می‌داند.

ادامه مطلب

مشخصات فنی دستگاه جوجه کشی 210 تایی

کاربری اصلی

خانگی (حرفه‌ای)، مزارع کوچک انواع پرندگان

سیستم کنترل

مدل PLC-DQI، پیشرفته، دیجیتال، الکترونیکی با نمایشگرهای سون‌سگمنتی

مصرف انرژی

۵۰ وات در ساعت

نوع سنسور دما

دیجیتال با دقت ۰/۱٪ درجه‌ی سانتی‌گراد؛ بسیار دقیق و حساس

سنسور رطوبت

W/D (تر و خشک)

جنس بدنه

تمام فلز گالوانیزه، پوشش رنگ الکترواستاتیک و ضد خش، سبک و مقاوم

سیستم گرمایی

المنت اسپانیایی ۳۰۰ وات

رطوبت‌ساز

قابلیت نصب دو مدل رطوبت‌ساز (رطوبت‌ساز دیسکی و رطوبت التراسونیک)

سیستم تهویه

فن تهویه تابلویی، بلبرینگی

فن اصلی

بلوور کروز سیرکوله

قابلیت اتصال به GSM

دارد

قابلیت اتصال به PC

دارد

وزن

35 کیلوگرم

سایز و ابعاد

۵۶×۴۸×۱۱۵ سانتی‌متر

ظرفیت تخم مرغ

۲۱۰

ظرفیت تخم بلدرچین

۴۲۰

ظرفیت تخم بوقلمون

۱۲۵

ظرفیت تخم کبک و قرقاول

۳۲۰

هچر

۵ سبد هچر با درب قفل‌دار

ستر

دارد، اتوماتیک، ۵ طبقه راک

تورنر راک

اتوماتیک، دو حالته (گردش نامحسوس و یا گردش آرام 1rpm و قابل مشاهده)؛ قابل تنظیم توسط کاربر

لوازم همراه

دفترچه‌ی راهنما، بخارساز، سبد هچر، شانه‌ی مرغ، شانه‌ی اردک و شانه‌ی غاز

امتیاز و دیدگاه کاربران دستگاه جوجه کشی 210 تایی

3
از 5
از مجموع 1 امتیاز
  • ارزش خرید نسبت‌به قیمت
    3
  • عملکرد و راندمان
    3
  • گارانتی و خدمات پس از فروش
    3
  • کیفیت ساخت
    3
  • کیفیت بدنه
    3
دیدگاه خود را درباره این کالا بیان کنید.
افزودن دیدگاه
دریافت امتیاز
با بیان دیدگاه برای این کالا امتیاز دریافت کنید.
خرید اقساطی!!
08 خرداد 1400 محمد زاهدی
دکمه خرید اقساطی برای این دستگاه هم وجود نداره! با پشتیبانی تماس گرفتم ولی پاسخ ندادن
آیا این نظر برایتان مفید بود؟
0
0

پرسش ها

برای ثبت پرسش ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.